...


Eftersom jag fick ett par timmar för mig själv idag passade jag på att städa. Jag saknar att ha en ständigt ren och prydlig lägenhet. Inget som ligger där det inte ska ligga. Ingen disk kvar efter en avslutad måltid. Det var enkelt förr men nu har jag oftast inte ork eller lust och det ger inte samma tillfredställelse eller lugn i någon annans närvaro.

  Jag har ingen som helst disciplin längre. Det är som jag fullkomligen tappat förmågan att upprätthålla någon som helst rutin eller ordning på någonting omkring mig och det gör mig rastlös och missnöjd. Skapar en lättantändlig irritation som blossar upp för minsta lilla gnista. Med den följer ständigt dåligt samvete och oro.

  Önskar jag orkade tvinga mig själv! Men jag gör visst inte det. Ett par dagar, ibland nån vecka. Sen börjar det vackla igen och jag tappar motivationen. Suck.


Men nu, när jag fått en stund för mig själv, det är lugnt och stilla i lägenheten efter att alla gått hem så känns det rätt okej


Ska ta mig ett glas rött innan maten.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0