Fina saker som inte kostar för mycket.


Jag provade något nytt, en chai latte på Te & kaffekompaniet. Att vara experimentell är inte alltid det mest lyckade. Den lade sig som en söt och kladdig hinna i magsäcken. Note to selfe, aldrig mera chai.

  Sen provade jag något gammalt. Något väl beprövat. Jag provade böcker. Nya, fina, nätta pocketböcker som lätt går ner i väskan. Med ännu obrutna ryggar. Pocketböcker är det finaste i bokväg. Näst efter riktigt gamla skinninbundna böcker med gulnande ark. Men såna finns inte på Anderssons bokhandel.




Jag hittade följande rader.


man letar för sällan efter fina saker

fina saker

som inte kostar för mycket

häftiga saker letar man efter

och springer på alltför ofta

det spektakulära får en att stanna upp

fina saker

man letar för sällan efter fina saker

dom man får bestämma själv

vilka dom är

och sen se till att man letar



Och jag nickade för mig själv. Fina saker. Fina saker ska jag leta efter. Som inte kostar för mycket.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0