Listan om Figaro.

Den här listan snodde jag på en sida jag trillade in på.=) Den handlar om Figaro som ser ut såhär:




Vad heter din hund?
Skogslottens Lilleman. Katastrofalt namn tycker jag. Det är Figaro till vardags.

Varför valde du just det namnet och vilka andra namn funderade du på?

Jag fick inte välja stamtavlenamnet förstås. Figaro blev det bara för att. Det är fint lixom.

När är din hund född?
22 maj 2005

Vilken ras är den och vilken färg har den?

En Jack Russell Terrier. Han är trefärgad (vitt botten, svarta huva/fläckning, bruna markeringar)

Vad väger din hund?

8.45

Vart köpte du hunden och vad kostade den?
Jag köpte honom i Norrköping för 7000:- av en liten privat uppfödare. Figaro var nedsatt från 8000:- pga att han blivit tillbakalämnad av första ägaren efter en vecka och uppfödaren sålde honom som omplasering.

Varför valde du just den rasen?
Jag gillar terriers. Var mest inne på en Bullterrier vilket är favoritrasen nr 1 men ville ha något lite mer arbetsvilligt och i mer lätthanterlig storlek. Valet föll på Jack Russelln eftersom jag tycker dom har en härlig frimodighet och entusiasm. Plus att dom är otroligt snygga när dom är snygga. Vilket alldeles för många dess värre inte är.=P


Har du deltagit i några tävlingar med hunden?
Har ställt ut honom ett par gånger för skoj skull (det är jag som tycker det är skoj, Figaro är i allra högsta grad ointresserad. Dessutom är han för stor och lite för tungt tecknad så vi har aldrig haft några jätteframgångar.).

Är hunden rädd för något?

Han blir väl rädd ibland han också men han har ingen specifik rädsla som går att peka ut.

Vill du ha fler hundar av samma ras?
Jag är splittrad. Är lite inne på en strävhårig vit och tanfärgad tik men troligare blir det en bullis eller en Norwichterrier, om det blir någon.

Kan hunden några konster och lydnad?
Ja jösses en himla massa!

Konster: Rulla, snurra, vacker tass, high five, vinka, morra, upp med händerna pang du är död, slalom framåt och bakåt, åtta mellan benen, gå runt vänster/höger ben, hoppa upp i famnen, hoppa genom mina armar, gå mellan mina ben framåt/bakåt/snurr, buga, skall, gå runt föremål, krypa under föremål, puss, fånga godis som legat på nosen, backa (rakt bakåt och runt matte), gå balansgång. Tror det var allt...

Lydnad: hit, fot (i olika tempo, med och utan koppel) sitt, ligg, stå (både fjärrdirigering och under gång och under inkallning), hopp över hinder (under fotgång samt fritt) apport (under fotgång och över hinder), rutan (hyfsat i alla fall)


Kommentarer
Postat av: Anna

Dogue de Bordeaux är verkligen fina! :) Tyvärr är deras största minus att de dregglar en massa! De har ju inte överdrivit i Turner & Hooch! :D Fin hund du hade!

2009-04-10 @ 17:08:27
URL: http://lillarakan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0