"Vi är barn av vår tid."

Så sorgligt med ungdomar idag. Dom har så bråttom att bli vuxna och att få uppleva allt som hör vuxenlivet till. Besvikelsen kommer som ett brev på posten och dom skriver så desillusionerat om livet, om att längta. Om kärleken.
  Och jag tänker dumma ungar! Om ni var så vuxna som ni tror ni är så skulle ni förstå att ni aldrig mer får vara barn. Snart är det bara jobb och ansvar och deklarationer för hela slanten. Snart finns det inte tid för lek och barnsligheter ens om ni vill. Inte så mycket i alla fall. Och då kommer ni ångra er. Dumma ungar!


Kommentarer
Postat av: Matilda

jag håller sååå med dig! verkligen! det där brukar jag tänka på ofta nämligen... tänk så kort tid i livet vi faktiskt är barn, och hur himla lång tid vi måste vara vuxna. hade jag kunnat hade jag varit barn minst 20 år till...

:-)



åhåja, cappuccinoglass? har jag aldrig vågat testa, fast jag ÄLSKAR cappuccinos! haha, så jag borde ju verkligen gilla´t. men när jag köper kulglass så bara måste jag ha choklad och blåbärskula. och tre kulor orkar jag ju inte... (dilemma)

;-)

2009-04-07 @ 23:39:58
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0