Ensam hemma.

Idag har jag skickat iväg Figaro och Sven till Thomas. Eller skickat låter lite fel, som att jag pekat med hela handen och rutit "Marsch vänster om!". Det var mer lite otydligt viftande med handen åt Hagahållet och "Du kanske skulle ta en kaffe Thomas eller så?". Om det nu har någon betydelse.

  Jag har i alla fall haft en produktiv dag. Jag har tvättat fönster. Antagligen först gången sen förra sommaren. Har i alla fall inget minne av att ha gjort det den här våren och att döma av hur smutsiga dom var så var det lääänge sedan dom var i närkontakt med en fönsterskrapa. Amadeus såg ut att tänka "Va?! Finns det en värd där ute?!" när första fönstret vart klart. Som att han glömt bort att han faktiskt varit på balkongen bara några minuter tidigare. Gimli är ju lite mer "berest" än Amadeus så han lät sig inte förvånas.

  Men det är inte allt jag gjort. Jag har tvättat gardiner också! Och skurat av ordentligt under fönsterbrädena. Det kan samlas jävligt mycket smuts där! Försökte göra rent bakom elementen också men det var för jobbigt! Sen har jag planterat timjan, som man inte ska vattnas uppifrån utan underifrån. Det går inte med den krukan jag satt den i. Men vad kan det egentligen ha för betydelse...?

  Nu funderar jag på om jag ska fortsätta städa. Finns ju hur mycket som helst om man bara tänker efter lite. Och jag har nog några timmar till att slå ihjäl.


Föresten kom jag att tänka på att jag bott i den här lägenheten i över fem år nu. tiden går fort när man har... öh... inte är död? Well. Jag kom på att nästan alla möbler har bytts ut sen Sven flyttade in. Ny soffa, ny säng, nytt soffbord (två gånger), nytt köksbord, nya stolar, nytt nattduksbord. Kvar är bokhyllorna, dataskrivbordet och ett par stolar/pallar. Och dom skulle jag gärna byta ut också! Framför allt databordet!


Men nu är mitt kaffe slut så jag ska nog se vad mer man kan hitta på att göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0