...

Mitt internet uppför sig jävligt illa nu och det gör mig irriterad.>:( Jag har inte tålamod att sitta och vänta på att sidan ska laddas i en hel jävla kvart! Extra irriterande är det när det dessutom står signalstyrka: utmärkt när jag kollar anslutningen.


Igår läste jag en idiotisk artkel i Aftonbladet om ett hundstall där hundar hamnade när matte och husse inte längre kunde (läs ville) ta hand om dom. Sånt pissar mig off. Man skaffar helt enkelt inte en hund, eller något annat djur för den delen, om man inte är säker till 110% att man kan ta hand om den. Det allra löjligaste är dom som gör sig av med hunden för att dom måste jobba för mycket. Det är bara ren snålhet! Jobbar man mycket har man råd att betala en dagmatte/husse eller ett hunddagis. Jobbar man för lite får man omprioritera sin ekonomi. En hund är inte så jävla dyr i drift (om man inte skaffat sig en Sankt Bernard då som äter ett och ett halvt kilo om dagen, men konstigt nog ser man väldigt sällan stora, renrasiga hundar för omplacering)

  Sen har vi dom som gör sig av med hunden när dom får barn. Också helt obegripligt i mina ögon! Inte ens hundar som ogillar barn brukar ha problem med att anpassa sig till en ny familjemedlem. Det blir ofta en helt annan grej när barnet är "deras" och inte en utböling.


Nåja, nog om det. Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sen ska jag ta The Figgz på en promenad.





Och så ett låttips.

http://publishme.se/384259/entries/article/new/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0