Kaffepaus.

Sven och Figaro är iväg och tränar. Jag har hållit igång hela morgonen med storstädning av köket. Plötsligt har vi blivit invaderade av bananflugor. Det är jävligt irriterande. Det funkar rätt bra att dammsuga upp dom har jag märkt, men det är lite tidskrävande. Hur som. Jag har skurat ur ugnen. Den var vidrig innuti! Nån gång för länge sedan spillde Saven ut lasagne i den och det har itne blivit av att vi gjort rent den förr. Nu har jag påmint Sven om vikten av att torka upp utspilda saker i köket, innan dom torkat in och lyckats ”bli ett med sin omgivning”, i vanligaste fall spisen eller ungen. Fast enligt Sven var det inte hans fel. Det var Figaros....


Igår åt vi lamm med rödvinssås, potatis och sallad. Det var gott men inte lika gott som vanligt flr det var ett nytt recept med citron och jag tyckte den tog över lammsmaken lite. Nått som däremot var jättegott var efterätten. Hemgjord blåbärs- och hallonglass. Sweeet! Det var jättegott! Tur att det bara fanns två portioner. Annars hade jag ätit ihjäl mig. Fast nu när jag tänker på det sa Sven faktiskt aldrig att han bara gjorde två portioner, det kanske finns mer i fryser... Bäst att inte kolla!




I kväll ska vi äta kräftor med Annie, Thomas och Majje.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0