Misslyckad bakning.

Efter en stadig frukost tog Figaro och jag en sväng om på stan. Upptäckte att den lilla secondhandbutiken där jag hittade mina stolar hade slagit igen. skittrist! Det fanns massa små grejer där jag ville kolla närmare på men det fanns aldrig riktigt tid eller ork. Och nu är det försent.=(

  Hur som helst. Jag hittade ett recept på "New York cheesecake med blåbär" som lät smarrigt. Vi gick och handlade ingredienser. Fick springa till TRE olika affärer för att hitta 10%-ig kesella. Skandal! Nåväl. Det var ett rätt lätt recept, men tyvärr så hjälpte inte det. Jag glömde ha i alla den där jävla Philadelphiaosten! Det skulle vara hela 600 gram i. Nu är det 0 gram i.=S Får väl se hur det smakar. Den ser ändå rätt okej ut. Det jobbigaste är ju nästan att ha all den där färskosten som måste användas till något. Får väl aktionerna ut dom på Tradera eller nått.=P


Eftersom vi också glömde köpa mozzarella, vilket vi hade tänkt äta till lunch. Inte bara alltså, utan i sallad så beslöt vi oss för att unna oss lite Thaimat. Det var som vanligt inte alls lika gott som jag förväntade mig. Efter ett par tuggor var jag rätt trött på det. men jag åt naturligtvis upp allt ändå för jag är så tarv, som Sven skulle uttrycka det.=)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0