Till släkten.

Då fortsätter vi väl då.

  Igår åkte Sven, jag och Figaro ut till Ljunga för att hälsa på Harriet och Anders. Vi trodde nästan vi skulle dö av värmeslag på väg till busstationen men hade den otroliga turen att faktiskt få åka med en buss som hade någon form av luftkonditionering, tror jag. Den var nästan sval!

  Som vanligt klev vi av på fel hållplats. Har inte åkt buss dit ut tillräckligt ofta för att lära mig när det är dags att plinga. Men det gör inget för det är inte långt att gå. Figaro var vild och lyckligt över att komma ut ur stan, Sven och jag var svettiga. Så vi tog ett dopp i poolen och det var skönt! Jag har aldrig glidigt runt på en luftmadrass i en pool men nu känner jag att det kanske är meningen i livet faktiskt.

  Lite senare dök Becca (min kusin), hennes pojkvän Alec och hunden Bonzo (eller hur det nu stavas) upp. Bonzo är en mycket näpen ung herre, blandning mellan Chihuahua och Kinesisk nakenhund. Ska jag vara ärlig är han faktiskt sötare än Figaro. Men intelligensmässigt är jag rätt övertygad om att Figgs vinner.=P Hur som helst. Figaro som på äldre dagar blivit lite av en rabiat surgubbe a la Farbror Einar från Glöd uppförde sig exemplariskt. Det blev lite gruff ett par gånge, men inget som dom inte kunde reda ut själva.


Under middagen visade sig Figaro från sin allra bästa sida, inte utseendemässigt då för där är han otroligt fin från alla håll och kanter. Han låg som en liten ängel där han blivit ombedd att ligga helt utan att ge ett ljud ifrån sig. Måste vara höjdpunkten i hans karriär som "Mycket väluppfostrad hund". Bonzo däremot satt fastbunden i hammocken och for runt så långt kopplet tillät och förde ett jävla liv. Min hund rockar helt enkelt! Även om han pinkade på poolen ett par gånger.

  Middagen bestod av grillat lamm, sallad, potatis (färdigkokt) och ett otroligt gott vitlökssmör (som jag hade gjort). Till det serverades det ett italienskt rödvin som också var otroligt gott! Efterrätten bestod av svartvinbärspaj och kaffe (som också var asgott men det kan jag inte skriva för jag har redan skrivit gott tusen gånger!)!


Tyvärr glömde klantarslet jag kameran så det blir bara ett par dåliga mobilkamerabilder på Bonzo och sen en skrytbild på Figaro.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0