Utflykt.

Det blev en tripp till Linköping igår. Vi tog pendeltåget vid tolv. Att åka kommunalt i Östergötland är hutlöst dyrt. Jag blev riktigt förbannad när jag köpte dygnskort åt oss. 110:- för ungdom och 140:- för vuxen. Det är minst 30 spänn dyrare än senast jag köpte ett sådan.>:( Det är skandal! Men strunt samma nu.

  Gamla Linköping var hur fint som helst! Jag vill flytta dit. Vi gick i en massa små museum och butiker och tog en fika på Dahlbergs kafé. Eftersom vi lämnat Figaro hemma hade vi lite begränsat med tid, vilket var synd. Men det var skönt att kunna gå in och titta på allt man ville i lugn och ro och slippa hålla koll på varenda hund eller barn i närheten. För såna fanns det gott om!











Vi var också inne i Linköpings centrum (tror jag) en sväng. Hittade en bokhandel där alla pocketböcker kostade 43:- eller 49:-. Klart godkänt pris. Vi hade lite ont om tid även där eftersom vi hade tåget hem att passa. Men ett par böcker blev det i alla fall. Bland annat två kokböcker, en med Libanesisk mat och en med Marockansk mat.

  I en liten park i närheten av tågstationen stod universums fulaste staty. Vi läste lite om den och konstnären hade "inspirerats av biogasens bubblande natur". Det såg ut som skit!

  "Det blåser i Linköping" sa Sven och det verkar som han har rätt för vi såg tre sönderblåsta paraplyer. Utöver det såg vi en barberarshop där man fick en whiskey med klippningen och två katter. Vi såg två katter alltså. Man fick inte två katter ihop med klippningen.




Sen åkte vi hem och gick till Annie och Thomas och lät oss bli bjudna på mat. Bacon och lökpaj. Smakade mycket bra! Det blev hemskt sent igår för väl hemma bestämde vi oss för att titta på Män som hatar kvinnor. Vi sa att vi ju inte behövde se färdigt på en gång för den var ju så lång. Men den var så spännande att vi inte kunde bärga oss!

  Vi tog en liten paus efter första skivan och gick ut med hunden. Tajmade det perfekt med fyrverkerierna, var ju the grand final igår och det var tjusigt. Tyvärr hade jag ingen kamera med mig.


Igår var en riktigt kalasbra dag faktiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0