Djurplågeri är vad det är!

Jag är trött på den här skiten! På kylan. Skittrött! Det borde vara lagstiftat att ingen utom dom där jävla snöröjarna ska behöva gå utanför dörren när det är mer än 5 minusgrader. i morse var det -13. Jag fick jogga i termobyxor. Det är ju för fan stört!

  Och alla glor argt på mig och tycker säkert att jag är en jävla djurplågare som tvingar min halta hund att gå naken ute i det här vädret. Haltar gör Figaro för att hans ena korsband opererades för drygt två år sedan och ända sedan dess går han på tre ben så fort det blir kallt. Men han måste ju för fan få motion! Han blir galen och river hela lägenheten annars.

  Igår försökte jag med täcke igen. Jag satte på det när vi varit ute en god stund och kylan gjort honom krum som en ostbåge. Först pinnade man på ordentligt. Han försökte springa ifrån täcket och när det inte gick försökte han skrapa av det mot några buskar. Tillslut vägrade han gå och blev stående mitt på vägen, skälvande som en brylepudding, på tre ben och stirrade på mig med världens mest olyckliga blick. Så jag klädde av honom igen.

 

Väl hemma från jobbet var det bara att ge sig ut med honom igen. Det var ”bara” -12 grader då. Funderade på att ta på honom täcket igen. Jag skulle ju inte se hans förtvivlan i det jävla mörkret. Men jag lät bli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0