...

Jag vill inte verka mesig, vilket blir svårt eftersom jag är mesig. Men i morse var det fyra minusgrader ute när jag gick upp! Jag svimmade nästan. Allt under tio plusgrader tycker jag är outhärdligt kallt.
Det blev till att bylta på sig rejält inför morgonturen.
Dubbla byxor. Check!
Tre tröjor. Check!
Jacka, vantar och mössa. Check!
Sen var det Figaros tur att bli påklädd.
Koppel. Check!
  Figaro har inte jättemycket päls att skryta med och vintertid fryser han hemskt mycket. Jag har försökt prata med honom om det vid ett flertal tillfällen. Vi har kollat runt på olika sidor på nätet och jag har föreslagit stilrena enkla täcken med endast reflexer som dekoration, jag har föreslagit pimpinätta huvtröjor med rosa muddar och tuffa jackor med döskallemönster. Men nej, täcken är för mesar och han vägrar använda det!
  En gång tänkte jag att ha kanske bara behövde lära sig att det var skönt med täcke så jag köpte ett enkelt och som tur var rätt billigt åt honom. Det gick inte bra. han försökte skrapa av sig det mot husväggar och buskage. Tillslut barrikaderade han sig under köksbordet och skrek högt på hjälp när jag försökte sätta på honom det.
  Det är en riktig lose-lose situation för mig det här. Jag vill inte tvinga honom till något han inte vill. Samtidigt är det pinsamt att gå runt med honom i parken när han skakar så kraftigt att folk tror han har ett epileptiskt anfall. Suck!

  Fast förhoppningsvis kommer jag snart ha ett nytt täcke att tvinga på honom. Man vet ju inte. Nu när han blivit ”gammal och förståndig” kanske han förstår fördelarna med det.

Hur som helst. Väl ute nu på morgonen tyckte jag att det här var ju inte så farligt. Men efter ytterligare några steg kände jag hur ledvätskan i knäna började frysa till. Men jag var ståndaktig och istället för att gå hem och försöka krypa in i ugnen fortsatte vi och var ute och joggade i 40 minuter. Det var inte lätt! Senaste tre dagarna har jag fått håll så fort jag börjat springa. Vad fan handlar det om? Jag har aldrig lidigt av håll förr i hela mitt liv!

 

Sen ringde Annsofie och ville gå en sväng. Vi hängde på. Bättre väder än idag kan det ju knappt bli så man får passa på. Morris hade på sig sitt sportiga orange täcke. Figaro hånade honom. Sen försökte han äta sig igenom isen på Himpa. Jag trodde han var törstig kämpade rätt hårt för att få fram relativt rent vatten till honom. Han var inte törstig, han ville bara käka is.
  Figaro har varit kanonpigg sista dagarna. Inga sura miner när vi gått ut. Idag ville han till och med jaga bollen ute. Halleluja!








Hade tänkt värma mig med en rejäl latte när jag kom hem men mjölken var nästan slut. Inte nog med det. Den kassa torktumlaren vägrade starta så jag fick hänga en miljon strumpor också!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0