Jul och sånt.

Sista tiden har jag skärpt till mig rejält vad det gäller motionerande av Figaro. Det innebär att det blir väldigt lite tid över till annat vissa dagar. Idag har vi visserligen varit på bio i närmare tre timmar. Vi såg Avatar. Enligt min kusin har det tagit tio år och kostat tre miljoner att göra den. Om det är sant så är jag lite smått besviken faktiskt. Den var väl okej men just mycket mer än så tycker jag inte den var.
  Hur som helst. Julen var riktigt trevlig. Jag var på hemskt dåligt humör stora delar av tiden, men just julafton var riktigt bra. Harriet var nykter hela kvällen och skjutsade oss in till stan igen på kvällen. Det var väl typ den bästa julklappen av alla för det kostar ungefär 400 spänn att åka med taxi.
  Jag fick fina klappar. Sven hade köpt massor till mig! Jag fick dåligt samvete för jag hade skjutit upp och skjutit upp och tillslut bara fått ihop två fjuttiga paket till honom. Så kommer han där med lackade klappar med rim. Jag blev nästan tårögd. Bra saker var det också jag fick!
  Fick faktiskt bara bra saker i år. Jag är mycket nöjd. Med allt utom en bok. Jag hade gått och tittat på den tänkt köpa den men det blev inte av. Blev mycket nöjd när den dök upp i ett paket. Tills jag började läsa. Vilken jävla smörja! Värsta skit jag nånsin hört! Jag har ett nytt författarhatobjekt! Boken heter Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva. Den är skriven av en Ann Heberlein och den suger! Läs den INTE!!
  Sven fick oxå klappar förstås, böcker mest och fina skålar och muggar av sina föräldrar. Jag fick hemstickade sockor av Svens mamma. Jag har på mig dom nu. Dom är varma. Sven fick ett bidrag till ett gymkort av min mor.





Figaro uppnådde en ny nivå av söthet idag. På morgonjoggen idag fick han rimfrost i skägget, ögonbrynen och öronhåret. Hur fint som helst! Han såg ut som en buskig liten farbror. Tyvärr var det väldigt svårt att fota det.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0