Julbord och barninvasion.

Idag bjöds det på julbord på jobbet. Jag hade med mig en egen matlåda men det kändes lite anti och osocialt att sitta och lapa ur den så jag åt julbord jag med. Som tur var för mig var maten tråkigt så det var en lätt match att inte överäta. Bara Jansonen var riktigt god! Det var Frödings färdiglagade. Kladdkaka med grädde till efterrätt. Jag tog en liten bit för jag är så måttlig. Men i min fantasi körde jag ner hela ansiktet i gräddskålen och bara söööög i mig! Jag älskar grädde!

 

Alla verkade ha med sig sina barn till jobbet idag. Jag har absolut ingenting emot barn. Jag är bara livrädd för dom. Jag satt med nackhåren resta hela dagen, stel av skräck. Tänk om någon av dom kommer fram till mig, tänkt om dom försöker PRATA med mig?! Svetten lackade sig i armhålorna.

Som tur är för mig har barn mycket dåligt luktsinne, så dom här små rackarna kände inte doften av min ångest. Hade dom gjort det hade dom nog slitit mig i stycken. Jag klarade mig helskinnad därifrån.

 

Idag tror jag också att jag accepterat morsans farmvillgranneförfrågan. Jag förstår mig ju inte på Facebook över huvudtaget men morsan verkat helt besatt av det där farmvill. Hon har sms.at mig typ TRE gånger och tjatat. Facvebookrehab nästa?=)


Nu ska jag snart ut och kvällsjogga. Det känns tungt. Men jag vet ju att det kommer kännas bra efteråt. Precis motsatsen mot vad jag egentligen vill göra alltså. För egentligen vill jag äta allt som kommer i min väg, vilket känns bra när man gör det men är skitjobbigt efteråt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0