Onda tassar och onda magar.

Från någon gång under morgonpromenaden idag har Figaro hoppat till större del av dagen hoppat på tre ben. ”Men herregud Vad är du för en djurplågare som inte uppsöker veterinär under såna omständigheter!” kanske ni tänker nu så det är bäst att jag förklarar. Sen Figaros högra korsband opererades hoppar han till och från på tre ben. När det är väldigt kallt t.ex. eller när han är väldigt trött, vilket han aldrig är. Så egentligen är det bara när han är trött.

  Jag fick jogga ensam i kväll eftersom han haltade runt och det kändes lite väl hårt att be honom hänga med på en entimmes (lite skryt här) joggingtur under dom omständigheterna. Hur som helst. Nu på kvällen tog jag en ordentlig titt på tassen och efter att ha plockat fram , pinsett och nål lyckades jag pilla fram en lite, liten, liten, liten nånting stenaktigt ur tassen. Hurra nu är han botad! Hoppas jag. Den gjorde nog ont att ha i tassen för det gjorde ont i mitt fingertopp när jag prova att trycka in den i det.

  Försökte ta kort på den men på grund av en kombination av grejens litenhet och kamerans askassa makrozoomning blev det bara skit av det.

 

Jag ska gå och lägga mig nu fast det är tveksamt om jag kan sova för jag har ont i magen. Börjar dessutom få salivbildning långt bak i munnen. Som innan man ska kräkas.=S

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0