En bra dag.


Jag tog på mig min fina nya tunika   och min orangea mössa  och gick ner på stan. Där satt jag ensam på ett fik  , skrev ett vykort och tänkte fördomsfulla tankar bara för att det är skönt ibland.

Tog ens väng på bokrean, men det var lättare förr, då när jag var omättlig och slukade böcker som om dom vore små kärnfria vindruvor. Nu är det svårt, jag hittade ingenting jag verkligen, verkligen ville ha. Köpte ett par ändå bara för den sköna känslan av att ha en bokkasse i näven.

Sen beslöt vi oss för att unna oss lite extra gott och ha det lite mysigt. Så vi lagade förrätt, toast med lufttorkad skinka och brieost.  Och sen gjorde vi varmrätt, färsk lax tillagad i ugn, kall sås med stenbitsrom och sallad.

Vi såg första avsnittet av Lie to me men blev inte allt för entusiastiska. Så vi såg ett American dad  och gav varandra menande blickar när det blev för galet.

Nu ska jag gå ut med hunden  och sen sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0