Tänk om.

Jag har försökt förr men jag ska försöka igen. Jag antar att det är vad livet går ut på, att inte ge upp även om det skiter sig. Eftersom det mesta skiter sig förr eller senare kan man väl lika gärna lägga sig ner och dö (m.a.o. ta livet av sig) om man tänker sluta försöka.

  Så jag ska le lite mer även om det tar emot och jag ska försöka tänka lite mer positivt. Försöka att inte hänga upp mig på bagateller och praktisera "tänk mindre, gör mer". För det är där jag fastnar, i destruktiva tankar som hindrar mig från att göra sånt som jag vet faktiskt får mig att må bättre. Mitt glas skall hädanefter vara till hälften fullt istället för till hälften tomt.


Och så lite bra musik till det.

http://www.youtube.com/watch?v=EItsMk_fpYQ&feature=related

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0