Tristess och geografi.


Så blev det lite 09-vinter med snö, strålande sol och minusgrader. En perfekt dag för utomhusvistelse men det är för kallt för täckvägraren Figaro. Såna här dagar saknar jag Kaijfas. Vi hade kunnat packa en matsäck och gå en jättelångttur utan risk för frusna små hundlår.

  Dag två på semestern och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Städade igår när Sven var hos T och spelade FM. Fick för mig att friska upp geografikunskaperna men tillslut blir det långtråkigt att traggla med Afrikas konstiga huvudstäder. Skulle kunna titta på Grays men har inte riktigt ro och dessutom känns det som jag tappat bort mig där.

  Om det inte var så jävla kallt kunde jag tagit en joggingtur eller om Svens cykel varit intakt kunde vi dragit till racketstadion och kört badminton. Kanske borde gå ner på stan en tur köpa en bok, ta en fika. Höra om T vill med. Men hon jobbar nog. Många om. Om, om och tiden bara går.

  Får väl köra dom där städerna en gång till så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0