En halvdålig dag.

Idag har varit en produktiv dag. Med det menar jag att jag har städat. Katterna har också blivit avstädade. Om dom fortsätter fälla i det här tempot borde jag inom en snar framtid vara ägare till två sphynxar. All tvätt har vi klarat av (utom lite som inte hängts upp än) och badrummet har jag storstädat. Sen har vi varit på ÖoB och köpt en ny kattlåda. Pisset måste ha satt sig så jävligt i den gamla för det brukar inte lukta kattlåda men senaste tiden tycker jag det har luktat arsel!

  Produktiva dagar brukar göra mig på gott humör men inte idag. Jag har varit på rätt uselt humör ända sedan vi kom hem. Om jag tänker närmare på saken är jag alltid på uselt humör nu för tiden, såvida vi inte är bortresta och det är vi nästan aldrig.


På morgonpromenaden idag mötte jag A på väg till ICA för att hämta ut ett paket. Paketet kom från ELLOS och innehöll kläder till G som han skulle ha på deras semester. Rätt nyss hoppade dom på ett flygplan till Kreta. Jag är avundsjuk, så avundsjuk att det svider! Fast inte missunnsam, jag hoppas dom får det skittrevlig! Men jag vill också åka bort! Norrköping tråkar ut mig. Människorna här tråkar ut mig! Jag tråkar ut mig. Om det blir tråkigare än det är just nu kommer tråkighet tas till en nivå som ingen levande varelse någonsin borde uppleva!


Föresten tog jag ledigt fel helg i augusti. Cornelisdagen är första helgen och jag hade av någon anledning fått för mig att det var helgen närmast den 8:e. Vilket faktiskt är jättelogiskt eftersom han föddes den 8:e och vilken dag är bättre att hylla någon på än på födelsedagen?! Så nu är jag förgrymmad över det också. Jag har visserligen lagt in en till semesteransökan för den helgen också nu men jag lär ju få nobben. Var ju värsta undret att jag fick ledig den helgen jag bad om.


Nu har jag snart druckit upp mitt kaffe, som inte alls smakade så gott som paketet var snyggt. Antagligen på grund av att jag hade i för mycket mjölk. Idag är en sån där dag då inget går riktigt illa men allting går lite halvdåligt.


PS. Jo Majje såhär låg det till med systrarna. Den ena är före detta make till hon som hyr stugan vi bodde i. Dom andra systrarna var hans kompisar. Vi viste inte att dom också skulle dit fören dagen innan. Jag och Sven var lite skeptiska men dom var helt okej.


Kommentarer
Postat av: Majje

Aaah, aj siiii! Tack för upplysningen, som jag undrat! :D

2009-07-24 @ 23:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0