Figaro.

Figaro är en manipulativ liten jävle. I morse lurade han mig att tro att han var hängig och eländig så jag bar honom upp till parken. Väl där var det fan i mig inget fel på honom och han skuttade iväg som en liten kanin. Svinigt är det!

  Just nu har han lite svårt att hålla isär vissa termer. Eller, det har han nästan alltid. Ibland är det frustrerande. Speciellt när man kört ett moment ett par gånger och han har gjort rätt hela tiden för att plötsligt få en minneslucka och börja göra fel. Istället för att lyssna på vad jag säger kör han det vi tränat mest sista tiden, vilket är att snurra i högervarv, lyfta på framtassarna och backa i en åtta. Resultatet blir ett jävla massa sprattlande med frambenen och backande i ett rasnade tempo åt alla håll och funkar inte det testar han att rulla runt. Ibland slutar det med att han går och äter lite gräs istället. Det mest irriterande är att även om han gör fel så gör han det felaktiva momentet klockrent men det gör han inte om jag ber honom om det. Suck!


Fast han är fortfarande världens sötaste hund.^^




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0