"Jesus lever" och dåligt väder.

Munken in the park borde ha hetat Munken at tha car park, om man nu måste vara så jävla internationell och inte bara kan säga Munken på parkeringen. John Me var det väl inget större fel på, bortsett från det slemmiga bakåtkammade håret, solariebrännan, kostymen och mellansnacket som ingen förstod. Ja just det, och det faktum att han faktiskt bara spelade i 25 minuter, men det var nog snarare arrangörernas fel. Eftersom det var 30 minuter till nästa artist så sket vi i det hela och gick hem. Resten av kvällen spenderade jag i gott sällskap av en bok.


I morse tog Figgz och jag en sväng runt strömmen. Där kan man gå utan att bli blöt även om det regnar, vilket det började göra bara några minuter efter att vi gått ut. Tyvärr blir man blöt på vägen till strömmen och på vägen tillbaks.

  Sen gick vi ner på stan en sväng "Jesus lever" kom och trakasserade mig med sitt "Får jag ställa en fråga?". Jag sa "Nej, jag har redan hört dina frågor massa gånger och jag är fortfarande inte intresserad." Han gick vidare och plågade andra stackars människor som antagligen inte hört hans puckofrågor förr. För den nyfikna säger han saker som "Vad skulle du säga om jag sa att Jesus finns och han älskar dig?" eller "Jag har mött gud".

  Efter att ha snokat omkring på Anderssons bokhandel i en halvtimme och tagit en snabbvända in på Lagerhouse för att inhandla ett paraply begav jag mig, efter att som vanligt druckit en latte på Coffehouse by George, hemåt. Vem står inte och lurpassar på mig utanför Spiralen portar (eller Lindens, eller Dominos, jag lär mig aldrig det där) om inte "Jesus lever"! "Får jag fråga dig en sak?" Hade han och jag varit ensamma i en mörk gränd hade jag slagit ner honom med mitt nyinhandlade paraply. Det hade inte ens gjort nått om det gick sönder för det kostade bara 69:-. Som det var nu fanns det för många vittnen så jag fick nöja mig med att fräsa "Du frågade mig ju där borta för bara nån timme sedan!" han bad om ursäkt men jag stannade inte för att lyssna.


Well. Det regnar fortfarande. På balkongen mitt i mot sitter Gusten i knät på sin husse och håller ställningarna. Jag ska klippa mitt hår lite hade jag tänkt och sen ska jag gräva ner mig i en ny bok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0