Kaffepaus.


Idag är första dagen på länge som jag haft tid och lust att dricka kaffe. Morgonkaffet är ju obligatoriskt men sen brukar det vara för varmt. I helgen har jag ju jobbat och kunde inte nyttja det dåliga vädret till den angenäma sysslan att kaffepausa.


Det har precis åskat och regnat loss ordentligt. Efter 18 idag ska det bli fint väder, om man får tro SMHI. Jag ställer mig lite tveksam till det. I morse skulle det vara dåligt väder men då var det alldeles utmärkt.


Gick till Arken för att köpa kattsand tidigare idag. Passade på att köpa lite kattgodis också. Det händer inte ofta. Mest för att Gimpa är lite för tjock för att behöva godis och Amadeus sväljer det mesta helt så det känns bortkastat att ge honom nått han ändå inte hinner känna smaken av och som dessutom knappast gynnar hans vikt (som just nu är perfekt men ofta ligger i underkant). Men sen tänkte jag What the heck och köpte nått med mjölk och kattmynta.

  Godiset gjorde succé. Fast inte riktigt som det var tänkt. Gimpa och Figaro åt med förtjusning, men Amadeus fick nån sorts snedtändning och blev helt vild, inte efter att äta godiset utan efter att stryka och gnida sig mot det.


Nu är mitt kaffe slut. Gimli har övergivit mig till förmån för sängen och mitt-i-mot-grannens hund Gusten har lämnat förstaparkett i fönstret så nu är det inte lika roligt att sitta här längre.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0