Lappar och isolering.

Jag kan aldrig komma ihåg vad djurens mat kostar. Är det 669:- för kattmaten och 315:- för hundmaten? Eller är det tvärt om, förutom första siffran då? Nu är det i alla fall 409:- för hundmaten. Eftersom jag inbillat mig att de första siffrorna stämmer så är jag lite smått uppbragd just nu. Man kan väl för fan inte höja priset med nästan 100 spänn sådär bara?! >:( Well, hunden måste ära så det är ju bara att punga upp och se glad ut. Och faktum är att jag ju hellre ser en prishöjning på djurmaten än t.ex. hyran.


Igår efter jobbet tog jag och, M och Figaro såklart, en promenad. Jag passade på att spy upp lite av all galla som jag gått runt med i magen ett tag nu. Det var skönt. M spydde lite också men inte alls så mycket som jag. Och apropå spyor så berättade M om en lapp som hennes bojfränd lämnat till henne; "Mor-fis har spytt bakom torkställningen" (eller något sånt). Jag blev avundsjuk. Jag får aldrig lappar! Inte ens felstavade lappar (Mor-fis stavas Morphis) om spyor!


Jag behöver lite semester, från hela livet. Ett par veckor i isolering ungefär. Så det kan sluta kännas som om jag tycker illa om allt och alla. Nu måste jag dessutom betala räkningar och det är ju en verkligen inte på bättre humör!
 


Kommentarer
Postat av: Majje

Jag tror jag ska rama in den lappen faktiskt. Såg att han skrivit KRÄKTS å inte spytt, haha!



Bilden talar för sig själv. Döbra! :D

2009-07-27 @ 20:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0