Motsatsen till boktips.

Igår läste jag ut Den vita massajen. Boken får max en tvåa i betyg. Hon har ju en intressant historia att berätta men hon gör det så jävla dåligt att hon förstör den. Om jag varit i hennes kläder hade jag tagit en spökskrivare till hjälp.

  Till att börja med förstår jag inte alls varför hon döpt boken till Den vita massajen. Hon blir ju ingen massaj bara för att hon lever ibland dom. Hon klädde sig inte som dom och anammade inte särskilt många av deras seder, i alla fall inte frivilligt. Jag tyckte exceptionellt illa om dialogerna eftersom hon försökte återge dom på den dåliga engelska dom talade.

  Min personliga åsikt om hennes historia är att hon lika gärna kunde blivit medlem i en sekt som flyttat till Kenya och gift sig med en massaj. Ingen människa blir SÅ kär i en person man inte ens talat med att bara kärleken förklarar ett sånt uppbrott som hon gjorde. Nått måste fattats antingen i hennes liv eller i huvudet på henne. Troligen både och.


Kommentarer
Postat av: Randy

Usch vad tråkigt, den hade jag velat läsa =)

2009-07-02 @ 21:35:23
URL: http://www.randys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0