Amerikansk fotboll och ponnyhoppning.

Vi har varit och kollat på när A spelade Amerikans fotboll idag. Det var roligare än förväntat faktiskt. Jag är inte så jätteintresserad av lagsporter (inte ens handboll är särskilt spännande längre). Det händer för det mesta så väldigt lite. Men här var det ju fullt ös och våldsamma tacklingar. Jag tror till och med en stackars kille bröt armen.

  A:s lag förlorade, men det var tydligen förväntat. Nu förstod jag inget alls av reglerna men tydligen får man inte tackla folk i ryggen men det bortsåg domarna från när det var "vårt" lag som blev utsatta för det. i alla fall om man fick tro en av coacherna. Och vem ska man annars tro på?


Planen låg bakom Norrklöpings Fältrittklubb. Där var det ponnyhoppning. Jag förfasades. På min tid var det minsann bara en ryttare åt gången inne på banan, möjligtvis två när den ena var på väg ut och den andra in. Här var dom vi ett tillfälle tre stycken inne på banan varav en var mitt uppe i sin ritt.

  Två vägringar och man blev diskad. Förvånansvärt många vägrade ut sig eller rev. Så var det inte heller på min tid. Rivningar var sällsynta och ytterst få vägrade ut oss. Domino och jag var rätt ofta ett av dom ekipagen.=P

  Inte gillade jag vissa av utstyrslarna heller. En tjej hade röda ridstövlar. Röda??!! Säkerhetsvästarna var fula och likaså hjälmarna. Nej det var helt klart bättre förr!







Inte har vi glömt att rösta heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0