Midsommar.

Så var man hemma igen och det känns dystert och trist. Det är väl nackdelen med att åka bort, man blir lixom medveten om hur långtråkig vardagen är. Fast det är ju inte så farligt förutom när man är ledig och känner att man verkligen ska ta tillvara på tiden!


Midsommar var i alla fall precis så trevligt som jag hoppats på. Naturligtvis hade C inte alls ens pratat med sin morsa för när han gjorde det på torsdagkvällen så var det inga problem. Gäststugan stod till förfogande och allt utom lakan/påslakan fanns. Jag hade alltså irriterat och oroat mig helt i onödan.

  Hur som helst. Strax efter åtta på fredagsmorgonen rullade vi iväg och landade i "Paradiset" som stället heter strax innan ett. Jag sov större delen av resan. Ungefär 20 minuter efter att vi hoppat ur bilden var det dags att äta. Hurra hurra för folk som inte segar! Efter maten bar det av för att resa den stora majstången. Figaro blev förälskad i två vackra damer och flirtade hysteriskt.

  Vi slog vad om när A som aldrig varit där tidigare skulle däcka. Det gjorde han ca 20:35 efter att ha kräkts ner sig själv. Charmigt! Jag hade satsat på 21:00 och vann över Sven, som satsat på 20:00. Vi andra fortsatte kvällen med lite mer mat, badstugebad och ett par iskalla dopp i ån.


Dag två bjöd med en stadig frukost och efter det Själavandring med korvgrillning. Somliga gick ut hårt och halsade ur whiskeyflaskan redan före 12 med förklaringen "Det smakar ju så gott när man tar sådär mycket!". Den kommentaren hade vi väldigt roligt åt!

  Vädret var klart bättre på midsommardagen. När solen kom fram blev det riktigt varmt och det kom bara ett par skurar. Vi reste vår egen majstång och åt gulaschgryta vid långbord till lunch. Sen blev det badade och bastade igen, tidigare den här gången så A han vara med. Men det var på håret! Vid halv åttasnåret mötte jag honom på väg hem till stugan. Sen såg vi inte till honom mer. Hehe! Han missade kvällsmaten igen och all dramatik som smarthuvudet C i fyllan och villan ställde till med. Inte den skarpaste kniven i lådan nej.













Jag har sovit så gott och haft så trevligt! Fast på väg hem höll jag på att bryta ihop. Det tog sån jävla tid och trångt och varmt och vidrigt var det! Men jag överlevde.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0