Produktivt.

Vi drog till Knäppingen för att köpa fisk. Där fanns det allt möjligt rökt och gravat. Vi frågade om färsk lax men det hade dom inte för "Det är ju måndag" vilket tydligen alla ska fatta är en färskfri dag. Jag är kanske lättretlig men jag blir skitirriterad när folk har en ton som om man är dum i huvudet bara för att man inte vet vad dom vet. Jag jobbar inte i en fiskbutik så för mig är det inte självklart att det inte finns färsk fisk på en måndag.>:(

  Well, på Hemköp fick vi tag i färsk makrill i alla fall (in your face fishladyn) så det blir en väldigt liten modifiering av menyn. Glassen står på frysning. Det är svårt att låta bli att stoppa fingrarna i "smeten". Så gooooott!


Tvätten är nästan fixad. Balkongen är skurad, grillen undanstuvad. Det mesta av maten är förberedd så kan man bara luta sig tillbaks och koppla av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0