The King off Pop.

Så har Michael Jackson avlidit. Det har väl inte undgått någon antar jag. Jag blir trött och irriterad när jag lyssnar på radion och P3:s programledare inte kan låta bli att driva med historierna om honom som flanerat i media. Jag tycker vist att man kan skämta om det mesta men hela Michael Jacksongrejen har gått för långt.

  Inte ens idag, när han precis avlidit kan man lägga störst fokus på något annat än hans sönderopererade ansikte och pedofilanklagelser. Kan människan få lite creed för det han faktiskt gjort bra? Och hur går könlöshet, för är det någon som är könlös och avsexualiserad så är det ju Michael Jackson, ihop med pedofili? Kanske naivt av mig men jag tror inte på det.


Mitt första kassettband var med Michael Jackson. Jag var sju år eller nått sånt och lyssnade på det i min röda (riktigt dåliga) freestyle. Jag tyckte det var skitcoolt. Jag tycker fortfarande det är cool musik. Inte som musik idag. Musik idag är sällan, kanske aldrig cool.

http://www.youtube.com/watch?v=C-blEgMyJwU



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0