Utställning.

Det blev bättre väder än förväntat idag när J och jag drog till Himpa på hundutställning. Vi hade ett mycket klart upplägg. Tyvärr måste jag säga att jag är synnerligen besviken på den fysiska formen hos de flesta raser vi tittade på. Ingen var i toppform och många var till och med feta. Skandal! Motionerar inte utställningsfolk sina hundar?

  Jag tog skitdåliga kort med min skitdåliga kamera och åt en kokt korv med halvfruset bröd. Serveringen får mycket dåligt betyg! Sen köpte jag skor och jacka för sammanlagt 350:-. Det var riktigt perfekt! Nu behöver jag inte bli dyngsur om fötterna för att det är dagg i gräset och jag har en schyst hundjacka (=vind/vattentät och minst fyra fickor). Halleluja!
 
Ett par bilder. Det är jobbigt att vara på utställning!




PS. Bullisen på de två sista bilderna heter Sven. Det är ju lite roligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0