Så blev det äntligen helg.

Jag har planterat mina kryddor. Peppar, peppar vad glad jag blir om dom tar sig. Katterna är kammade. När dom börjar byta päls vet man att det inte är långt kvar. Årets första utelunch intogs vid tennisplanen, chiliepiroger, lite sallad och färskpressad apelsinjuice. Det var lite för kallt för att man skulle bli sittande. Lite för lite av den sol SMHI utlovat och imorgon ska det bli kallt igen.



Grannens alkoholiserade son bjöd oss på bullar när vi var på väg hem från stan. "Mammas hembakade" sa han och log ett väldigt tandslöt leende. Så vi tog varsin. Kardemummabullar. Jag tycker bättre om kanel egentligen.


Så är jag lite förälskad i det här vackra ansiktet tillhörande Jean-François Bernardini.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0