Stockholmstripp i dåligt sällskap.

Ikväll åker jag alltså till Stockholm med C och K. Det är väldigt få saker som jag har mindre lust att göra. C irriterar mig något så fruktansvärt. Jag vet att hon är snäll men hon är också korkad och jobbig och faktum är att enbart snäll är en egenskap som inte är särskilt intressant.

  Jag tänkte sova hos morsan. Finns ingen som helst möjlighet att jag klarar av att spendera över ett dygn tillsammans med C utan att brista i uppförandet. Med tanke på hur lite det är kvar innan jag är färdig med henne så är det onödigt att hamna på kollisionskurs nu.

  C hade dessutom sms:at morsan och kollat om hon ville träffas på fredag. Otroligt. Varför skulle morsan vilja träffa sin före detta mans ex? Kvinnan hon blev lämnad för. Om morsan inte ens vill träffa farsan varför i helvete skulle hon vilja träffa C?? Jaja, som sagt. Korkad.


Nu ska dricka upp mitt kaffe, rasta Figaro, inhandla lite färdkost och förhoppningsvis bygga upp en ordenlig tålamodsreserv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0