På stan och sånt.

Idag har jag gått på stan. Ska man gå på stan ska man helst gå ensam för det är så jävla jobbigt att anpassa sig efter någon annan. Nackdelen är förstås att man inte kan få smakråd eller har någon att peka ut konstiga människor för. Jätteomoget ja, ja men halva nöjet med att gå på stan är ju att häpnas och förfasas över sina medmänniskor. Hur fan ska man annars få känna sig normal och snygg?

  Den andra halvan av nöjet är att ta en latte på Coffy house by George medan man skriver ett vykort (den här gången inhandlat på Kontorab) eller två. Om man nu har så många att skriva vykort till. Jag skrev ett idag. Utöver vykort hittade jag en skjorta på Indiska och en ny dagbok på Akademibokhandeln. Den var väldigt prickig och blommig och mycket större än vad jag tänkt mig men den slog upp sig så bra och hade ränder på båda sidorna, så jag slog till


Det blev en väldigt, väldigt sen lunch i parken också. Sallad med mozzarella, lufttorkad skinka och soltorkade tomater, till det intog vi ett par glas lätt kyld äppeljuice, färskpressad. Sweet!

  Naturligtvis tog det bara fem minuter från det att vi slagit oss ner tills TjockAston och hans jobbiga husse dök upp.>:( Han smyger fan i mig alltid omkring i buskagen och stör en! Men han höll sig faktiskt på lite avstånd den här gången. Troligen för han redan hade ett sällskap att trakassera.


Avslutade picknicken med lite fotboll. Figaro gjorde sitt bästa för att avliva bollen men den här verkar, peppar, peppar vara tåligare än dom förra. May they rest in peace.



Kommentarer
Postat av: Matilda

sv: äran till dig! ;-)

2009-05-27 @ 13:22:39
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Majje (som inte kommer på nåt bra bloggnamn)

Vilka balla vykort! De måste jag nog rusa dit o spana på åxå! Asså du måste bjuda mig på GOD mozzarella nån dag, allt med mozzarella jag gjort har smakat SKIT (ja, alla 2 gångerna). Har du grillat halloumi än då? Gott eller?

2009-05-31 @ 21:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0