Sen sist.

I onsdags kom jag hem från jobbet och var på synnerligen dåligt humör eftersom...ja det får jag hålla för mig själv men det var inget spännande, bara tråkigt och irriterande. Nåja. Men det gick över för Sven hade köpt lite ost och vin och jag skulle vara ledig dagen efter (igår alltså).


På torsdagsmorgonen drog Figgz och jag som vanligt runt tennisplanen. I hundrastgården dom slagit upp vid Hällristningsmuseet höll en dam på att träna "sitt, stanna kvar" med sin softis. Det var rent bedrövligt att se. Damen satte hunden i fotposition och travade sedan i rask takt iväg. När hon gått kanske 10 meter reste sig hunden upp och började nosa runt. Damen travade vidare till bortre änden av rastgården där hon vände sig om och såg att hunden hade rest sig. Hon sprang tillbaks och skällde på hunden som såg ut att bry sig väldig, väldigt, väldigt lite. Hon satte på nytt hunden i fotposition och sen upprepades precis samma procedur. Sådär höll dom på ungefär tio minuter. Inte en ända gång kom damen på att hon kanske skulle snegla lite över axeln och ta hunden på bar gärning när han reste sig istället för att älga tillbaks när hunden redan hunnit belöna sig själv med lite runtnosande. Nåja.


Väl hemma lyxade vi till det med American pancakes till frukost. Jag har aldrig ätit det. det var väldigt mycket godare än jag förväntat mig! Det lär vi nog göra fler gånger.


Gick på stan en stund med M också. Hittade ett par skitfina sandaler. Äntligen, äntligen! Jag har letat i år och dar känns det som men aldrig hittat några som passar. Tills igår då. Naturligtvis regnar det idag så jag kommer inte kunna använda dom.>:(


Vi hann med lite grillning igår också och det var ju tur för i helgen ska det tydligen bli rätt dåligt väder.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0