Skitmorgon!

Det sista jag gjorde innan jag somnade igår var att ställa klockan. Jag vet att jag gjorde det för jag konstaterade mycket nöjt att det vara hela åtta timmar och fyrtiosex minuter kvar tills den skulle ringa.

  I morse vaknade jag pigg och utvilad. Jag låg riktigt länga och bara gottade mig i väntan på att alarmet skulle gå igång. Efter en stund hördes en tung, tung suck från Figaro och efter det ett par pip. Jag blev skitsur. Jävla hund! Inte fan ska man behöva gå upp före sju på morgonen heller! Nån måtta får det väl vara! La en kudde över huvudet men den kunde inte stänga ut nästa eländiga Figaropip. Så jag tänkte att jag kan ju gå upp ändå, jag är ju pigg.

  Nu först kisar jag upp mot klockan men kan inte se vad den står på så jag tar min mobil: 08:18. Nollåtta arton?! Men vad faaaan! Hela dagen är förstörd! Hela jävla dagen! Och klart som fan att Figaro gnäller! Han skulle ju fått lätta på trycket för över en timme sedan! Vilken skitmorgon!

  Så upp och irra runt lätt förvirrad och väldigt arg. Mest på telefonen som inte ringde men också på universum i stort. Ute regnar det, apoteket öppnar inte fören tio, filen är slut, äggen är slut. Amadeus plaskar för tusende gången ut allt vatten ur vattenskålen så hela köksgolvet blir blött. Råkar hälla i för mycket mjölk i kaffet men kan inte göra en ny kopp för det blev för lite mjölk kvar för att det ska räcka. Sämre morgon kan man fan i mig inte ha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0