Besök och julpyntning.

När jag kom hem i torsdags kväll var jag på universums sämsta humör. Ungefär lika kasst humör som jag föreställer mig att Hitler var på när han tog livet av sig själv och Eva Braun. Han hade i alla fall sig själv att skylla.

  Hur som helst. När jag kom hem stod det en bukett med blommor och väntade på mig på soffbordet. Det är inte så svårt att bli på bättre humör då! Vilket jag blev. Sven är bäst i världen!

 

Julpyntat har jag gjort och idag tjuvstartar vi med adventsfirandet. Det ligger pepparkaksdeg i kylen. Jag hade tänkt frossa i mig ungefär två tredjedelar och sen bakat kakor av resten. Det blir nog inte så. Min gamla polare Agda kom nämligen och hälsade på en sväng och hon hade med sig Delicato pepparkaksrullar. Det känns som jag nästan fick nog av pepparkaksdegsmak där. Men man ska aldrig säga aldrig!

  Det var hur kul som helst att träffa Agda! Vi tog en sväng på stan, åt lunch, provade bh:ar och snackade massa skit. Det kändes inte alls som att det var fyra år sedan vi sågs senast! Det kändes som att det MAX var tre och ett halvt år sedan! Jag skojar bara. I alla fall bestämde vi oss för att det inte skulle gå lika lång tid igen tills vi träffades. Jag tänkte dra en repa och hälsa på efter jul och nyår. Om inte ***huvudet till schemaläggare har tänkt ge mig ett ****schema i januari, så jag inte kan komma iväg.

Och jag har joggat! Som en galning! Fem gånger förra veckan och fem gånger den här veckan! Idag har jag varit ute TVÅ gånger! För det har blivit skönt att jogga igen! Halleluja! Har till och med gjort armhävningar och lite magövningar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0