...

I morse vaknade jag och kände mig alldeles förvirrad. Av någon anledning hade jag fått för mig att jag skulle vara ledig, vilket jag verkligen inte skulle vara. Tyvärr. När jag insett att jag inte skulle vara det trodde jag att det var fredag, vilket det verkligen inte var. Tyvärr. När den bittra sanningen gick upp för mig kändes det rätt tungt.

  Men jag överlevde även den här dagen. Fast det kändes som det var på håret. Jag hade glömt min bok hemma så jag fick nöja mig med den lektyr som fanns att tillgå. Vilket var Vecko Revyn. Inte nån av mina favorittidningar direkt. Jag läste naturligtvis sex och samlevnadsfrågorna. Det är ju trots allt rätt roligt. En av frågorna var bara så dum i huvudet att jag nästan small av! Linn 20 eller något skrev och undrade hur hon skulle bli av med sin klåda i underlivet. Klådan hade hon fått efter att hon fört upp en liten handtvål i redan nämnda underliv. Hur jävla puckad får man lov att vara?! Rubriken var dessutom: Funkade inte tvålen? Ska man skratta eller gråta?

 

När jag cyklade hem regnade det förstås. Och det har det fortsatt med. Vi (Figaro och jag) var ändå ute en sväng. Letade upp en hyfsat torr (den var ändå dyngsur) raksträcka där vi körde intervaller tills vi (och med vi menar jag alltså jag) höll på att få en hjärtinfarkt. Det gick imponerande fort, på drygt fem minuter bara. Första intervallerna kände jag mig snabb som vinden och skitspenstig men snart kände jag mig mer som en av superbantarna på bigest looser. Vi avslutade med att jogga runt tennisplanen.

 

Det känns fantastisk skönt att det faktiskt är fredag på riktigt imorgon. Hurra hurra! Och enligt Smhi ska det var fint väder både imorgon och på lördag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0