Helgen.

Idag ska jag göra min sjätte arbetsdag i rad. Jag jobbat även på tisdag men sen är jag ledig en hel dag. Fantastiskt!

  I lördags bjöd Majje på middag. Jag hjälpte visserligen till med matlagningen men det var hon som stod för kalaset. Det blev en thaiinspirerad kycklinggryta kanske kan man nog säga. Det smakade alldeles utmärkt! Även om kokosmjölken blir lite grynigt och såg lite granna ut som sur mjölk. Till efterrätt blev det ostbricka. Najs! Majje hade fått tag på en Cambozola som var precis lagom mogen. Jag kunde lätt tryckt i mig hela men lyckades behärska mig, vilket nog var tur för jag blev mätt nog så det räckte ändå!

  På det hela taget var det en mycket trevlig kväll. Den ända som inte verkade ha så trevlig var Morphis som satt och blängde ondskefullt. Jag vet inte vad hans problem är, men han borde helt klart jobba på sin attityd! Kanske var han bara sur eftersom han fick äta tråkigt torrfoder istället för kycklingfilé.







Morsan: Tog hallen när rummet var klart. Onädigt att bara gå halvvägs lixom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0