Helgen.

Otroligt nog har solen varit framme lite varje dag den senaste tiden. Jag tänker hela tiden att jag ska ta tillvara på det fina vädret men det verkar alltid komma något i vägen. Oftast min egen lathet.

  Nu i helgen har vi haft mycket besök. På fredagen kom Annie och Thomas och Anders. Thomas hade det jobbigt med sin astma så dom avrundade kvällen med en liten taxiresa upp till akuten. Om det nu fortfarande är en akut, har för mig att dom inte hade nån akutmottagning här i stan när jag bröt armen. Men det kanske var en vardag. Skit samma. Han blev behandlad i alla fall. Vi andra ägnade kvällen åt att gräla om homovigslar.

  På lördagen kom Crille och den omtalade Andy på besök. Andy såg ut som Peter Lemark, fast utan det groteskt fula som är lite av Lemarks kännetecken. Han var väldigt trevlig i alla fall. Vi spelade TP och Crille kunde som vanligt svaret på alla frågor utom just sina, alla fall enligt honom själv. Men det kan man ju ta med ungefär en snöskovel salt.

  Dom sov över och det blev jävligt trångt i vår lilla lya. Crille fick sova på en medtagen luftmadrass som på morgonen innehöll väldigt, väldigt lite av den luft vi med stor möda fyllt det med. Som tur är drog dom redan innan tolv vilket jag tyckte var jävligt lagom eftersom det är drygt att ha gäster allt för länge. Speciellt på en söndag.

 

Jag har lagat en tacopaj efter ett recept som lät jättegott, såg jättegott ut, luktade jättegott men som trots mycket goda förutsättningar inte smakade så jättegott som jag hade hoppats.





Kommentarer
Postat av: nnsofie

hallå!det går ju inte att få tag på dig!

2009-11-01 @ 18:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0