"...hunden är blöt, och vill åka hem!"

Det dåliga vädret är tillbaks. Jag är hemskt glad över att vi var ute så mycket igår. Enligt Smhi ska det klarna upp lite tills i kväll och det är ju skönt om det slutar regna men då har ju solen ändå gått ner för länge sedan.

 

Igår upptäckte jag att Figaro har nån skit i öronen. Ena i alla fall. Han kliade sig och gick med örat lite på halv stång. Lär bli ett nytt veterinärbesök nu. Den där hunden är så jävla dyr i drift! Fast egentligen är det mest synd om Figaro och inte min plånbok. Han har varit hos veterinären med sina korsband och brutna klor och dom har klämt och vridit och bänt på honom så det gjort jätteont och nu vill han inte alls vara med när vi går dit. Inte ens fast det inte gjort ont dom senaste gångerna.

  Idag ska vi gå till Apoteket och köpa något som heter Epi-Otic för att göra rent med så klådan mildras lite i alla fall. Sven ska bara kolla på damernas staffett. Skidorna har ju börjat nu. Jag är inte så intresserad av att titta men gillar att lyssna på Hård. Han måste ha kommenterat skidor i tusen år snart.

 

Det var hemskt nära att jag hoppade över joggningen igår. Det blev så sent och jag ville hellre se en film. Men Sven var så utmattad efter att ha tränat att han låg och halvsov, för trött för att se på något alls. Så då hade jag ju inte mycket annat att göra.

  Jag vet inte om det var dom nya joggingbyxorna, torsdagens intervallträningar eller en kombination av det, men det gick så bra! Bara slutet var jobbigt vilket var meningen. Vi spurtade. Försökte spurta. Det gick nog egentligen rätt långsamt. Men eftersom vi höll en högre medelhastighet under hela sträckan tycker jag det är okej ändå.

 

Jag fick inga granatäppelkärnor i min frukost. Det suger. Sven vet inte vad han snackar om när han säger att dom inte är så goda. Dom är skitgoda!

 

 


Kommentarer
Postat av: vera.

sv: aa :)

tacktack!

2009-11-22 @ 15:48:24
URL: http://reav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0