Hurraaaaa, det är måndag....

 

Idag vaknade jag och var pigg. Det hände i princip aldrig om jag ska jobba, vilket jag ska om en stund. Jag kommer få mitt schema idag och jag måste bråka om det. Min arbetsplats är så jävla värdelös att det inte är sant!

  I september blev vi tillsagda att lämna in önskemål om ledighet inför jul/nyår. Jag gjorde det och skrev. En månad senare blev vi tillsagda att på nytt lämna in semester/ledighetsansökningar inför jul/nyår, den här gången direkt till karlskoga (där våra schemaläggare håller till). Så då gjorde jag det också. Efter ytteligare några veckor dök det upp papper där man kunde skriva i vilka dagar man kunde/ville jobba. Jag skrev på 26:e december och nyårsafton.

  Och hur ser schemat ut? Jag är ledig den 26:e. Jag är ledig den 31:e. Jag är INTE ledig den 25 och jag är schemalagt 46.83 timmar (lunchen borträknat) andra veckan i december. Jag är anställd på 75% och har 30 timmars arbetsvecka. Mina ledighetsansökningar för den 25:e är helt obehandlade (för vi kan kolla via vårt fantastiska instranät om någon har påbörjat behandling av dom)

 

Konstig om man hatar sitt jobb eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0