Insättning på karmakontot.

 

Så var veterinärbesöket avklarat. Vi fick samma som dom senaste gångerna och det tycker jag är bra! Hon vet redan hur grinig Figaro kan vara så jag slipper tala om att hon nog inte ska göra si och så innan hon satt på honom munkorg, i alla fall inte som hon vill ha hela händerna i behåll.

  Nu har vi fått örondroppar för örat och på fredag får vi besked om blodprovet. Hon försökte också känna/böja/klämma på hans mage och ben men det är inte det lättaste. Figaro blir spänd som en stålfjäder så fort man kommer innanför Smådjursklinikens dörrar. Men hon kände ingenting som kändes onormalt i alla fall.

  Blodprovet var förstås inte populärt att ta. Han for iväg första försöket så det blev ett stick i varje ben. Nu har han matchande små bandage på båda frambenen. Jag är 1650 spänn fattigare. Som tur är så svider det inte alls på samma sätt med veterinärkostnader som med andra utgifter. Jag tror det hamnar på karmakontot.

Hur som helst, jag hoppas att blodprovet visar att han har en släng av borrelia eller nått! Bara nått som kan behandlas så han kan bli lika pigg och odräglig som han var för några år sedan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0