Veterinärbesök igen.

Imorgon kvart i elva ska Figaro på läkarbesök. Vi ska kolla hans äckliga öra, som troligen är infekterat/inflamerat/svampbebott. Men vi ska också göra en lite grundligare undersökning på honom. Han är ju seg som om han vore femton och ett halvt och inte fem och ett halvt! Igår vägrade han följa med ut och jogga. Vad fan lixom?! En Jack Russell som inte vill gå ut? Det är inte normalt!

  Jag hoppas dom hittar något för det är skitjobbigt att ha det så här. Jag får ju dåligt samvete över att tvinga med honom och blir orolig att han har ont eller mår dåligt. Samtidigt kan han inte bara få gå hem så fort han vill för inne är det ju full rulle och han kan inte koppla av på nätterna utan motion.  Dumma söta lilla kräk!

 

Annars är jag lite besviken. Jag vägde mig idag och hade hoppats på en i alla fall mätbar viktminskning., men icke. Skit samma. Jag har förbättrat konditionen markant i alla fall! På en vecka har jag utökat sträckan från Lillhimpa, till Mellanhimpa och igår till Storhimpa. Det säger ju inte er något men det är bra i alla fall.=)

 

Men nu ska jag äta en liten kvällsmacka och sen knoppa. I bid you goodnight!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0