Bakning och veterinärbesök.

Igår var jag ledig. Det var hemskt skönt och välbehövligt. Tog det mest lugnt. Lämnade igen en bok till biblioteket och köpte cykellysen. Vi hade bestämt oss för att äta rotmos och fläsklägg till mat. Sven blev dessutom sugen på äppelkaka.

  Det blev inte riktigt så. Jag hittade en citronpaj i kokboken som såg skitgod ut! Så vi gjorde den istället. Sen skulle vi fixa maten med potatisen var slut och vi orkade inte gå och handla igen. Jag tyckte inte vi behövde ha någon mat. Vi hade ju citronpaj! Men Sven skulle vara så jävla vuxen och förnuftig och sa ifrån. Så vi värmde på lite currykyckling.

  Vi kollade på en film, The Watchmen. Den var rätt kass. Snyggt filmad men trååååkig! Känns som bortkastade två timmar och fyrtiotvå minuter. Fast jag åt ju massa citronpaj under tiden så min besvikelse var inte fullt så stor. Det var värre för Sven för han gillade varken filmen eller pajen vidare mycket.





 

Promenerade som vanligt med Annsofie. Vi diskuterade veterinärbesöket. Figaro och jag skulle/har varit på ett idag. Det ballade ur litegrann kan man säga. Ritade en liten bild om det. OBS! Jag hoppas ni förstår att det är på skämt.=)

 Hur som helst. Vi passerade hundrastgården. Där inne rände det runt en liten hundfamilj. Två valpar och vad som såg ut att vara valparnas mamma och pappa. Annsofie sa till Morris att han fick inte vara med där inne för han var en otrevlig hund (och det är helt sant. Han är jätte oförskämd mot både mig och Figaro och tydligen även andra).

  Fast who am I to talk? Hade jag släppt in Figaro där hade han muckat gräl med farsan, försökt slicka morsan i rumpan och juckat på valparna. Hemska hund!



 

Och veterinärbesöket idag då? Figaro har både igår och idag lagt korvar istället för mos, om man säger så. Så magen verkar vara på rätt köl igen. Vi gick ändå till Smådjurskliniken. Figaro var inte förtjust. Dom har ju torterat honom så många gånger att han inte har något förtroende för män och kvinnor i vita rockar längre.

  Hur som helst, veterinären klämde och kände och lyssnade och tempade. Det sista var inte populärt. Hon tyckte han var i fint hull och både lät och kändes bra. Så vi gick därifrån betydligt mindre fattigare än vad jag räknat med.=) Kalaset gick bara på 540:- och då köpte jag en sorts pasta som är bra för tarmfloran och skit, riktig skit.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0