Bollar och trolleri.

Igår var jag nere på stan på jakt efter ett par leggins, vilket jag egentligen inte riktigt vet vad det är. Jag tror det är ett par tajta byxor och det var alltså det jag ville ha. Det var svårt. Eftersom jag har freekyleggs. Tajta byxor har jag aldrig förr köpt, men nu behöver jag ha nått jag kan stoppa ner i mina stövlar (som jag inhandlade för ungefär två veckor sedan). Tillslut hittade jag ett par på mitt kära Lindex. Där hittade jag också en rutig tunika och en orange topp, båda två var på rea. Hurra hurra!

  Eftersom dragkedjan pajat i jackan jag köpte förra året så behövde jag en ny sån också. Det var betydligt lättare sagt en gjort. Är det inne med skitfula ytterkläder i år? Den uppfattningen fick jag i alla fall. Tillslut hittade jag en jacka jag tyckte om. Dessvärre var det samma märke som jag köpte året innan.=S Well, jag ger dom en chans till.

 

Och i morse gick Figaro och jag en stadspromenad. Tror jag nämnt tidigare att Figaro gillar att gå på stan. På helgerna är det oftast riktigt lugnt åt det hållet så då brukar han få bestämma vägen.

  Vi gick ner till Strömparken och där träffade vi den vilda minililla taxen Sicko. Hon for runt som ett skollat troll och blev suddig på nästan alla bilder jag försökte ta på henne. Figaro offrade sig faktiskt på lite lek mellan allt rumpsniffande.

  Efter en stund kom den tvåspråkige Irländaren Charlie med sin husse i släptåg. Charlie är hemskt söt och hemskt tjock. Men Figaro tycker han är OK ändå. Det beror på att Charlie är knipsad. Ingen rival med andra ord. Rent av lite läcker. Charlie är inte så hemskt intresserad av andra hundar. Hans stora passion här i livet är ironiskt nog bollar.

  Tillslut tyckte Figaro han ägnat sig åt tillräckligt med förspel och ville bara jucka på Sicko och eftersom hon är lite för ung för att säga ifrån fick jag göra det. Så jag tog min mycket motvilliga hund och gick hem.


 

Lite senare tog jag och Amadeus ett bad. Jag tog ett blött i badkaret, Amadeus tog ett torrt i handfatet. Till skillnad från Gimli så sjunger inte Amadeus i duschen.


 


Figaro och jag tog en förmiddagspromenad runt strömmen oxå. Det var vi inte ensamma om. Massa söndagspromenerare var ute. Och en hel del änder. Det har blivit en del promenerande idag onekligen. Har nyss kommit hem från en tur med Jenny.

  Jenny hade ett litet dilemma. Hon var på fest igår och en herre bekände då sin kärlek till henne (efter att dom hade utbytt lite saliv, men inget värre än så) och nu på morgonen hade hon fått ett sms från nämnda herre där han bekräftade att det han sagt igår var sant.

  Jenny behövde hjälp att komma på ett politiskt korrekt svar där det utan tvekan men inte smärtsamt tydligt framgick att hans känslor inte var besvarade. Jag tyckte jag kom på det perfekta svaret! ”Skriv: Vad sa du igår? Jag minns ingenting efter elva!” Jenny ville ha något lite mer seriöst. Vi tänkte länge men kom inte på något.





Nu ska jag göra ljummen sallad med lufttorkad skinka och halloumi.=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0