...

Figaro och jag tog en rätt lång morgonpromenad i morse. Ända bort runt Himpa. Det var rimfrost och strålande sol. Naturligtvis hade jag inte kameran med mig. På väg hem igen mötte vi en hund, såg ut som en otroligt ful Skotsk hjorthund, som fått tag på en rejäl pinne. Det var snarare en trädstam den gick och bar på! Ungefär lika grov som en lycktstolpe och runt två meter lång. Imponerande! Figaro tyckte det var sjukt och onormalt! Imorgon kanske jag borde rita en bild om det.

  Det var tänkt att Sven skulle följa med på en långpromenad idag men han hade ont i foten. Väääääääldigt lägligt får man lov att säga. Jojo. Fast han har ont på samma ställe som han hade ont på innan sommaren. Så man får väl tro honom.=)
  Hur som helst. Figaro och jag fick gå ensamma. Annsofie hade skickat ut Morris på landet och han vägrade komma hem så inte heller dom kunde göra oss sällskap. Vi hade det rätt trevligt ändå. Misshandlade lite pinnar och tränade lite lydnad.

  Nu är Sven och Figaro hemma hos Anders och ser på fotboll. Jag har tittat på  Over the hedge. Tecknad film är det bästa! Gimli och Amadeus har njutit av ännu en hundfri kväll. Men nu är jag trött, så jag ska mata katterna, ta ett glas mortosjuice, borsta tänderna och sen lägga mig och läsa lite.


 


Gonatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0