Fikusar vs orkidéer.

Jag sitter och väntar på att Annsofie ska höra av sig och säga att hon är färdig hos doktorn och redo att promenera. Vi är redo, nästan lite för redo. Nu kom det ett meddelande! Annsofie befinner sig på bussen på väg hem. Skit. Det kan ta lång tid det här.

 

Jag är sugen på att måla om i hallen också. Rummet blev ju så bra så det känns dumt att inte smida medan järnet är varmt. Och hallen är ju så liten. Lär ju gå på fem röda. Framför allt om man skiter i att grundmåla med Ö&B:s filmjölksfärg utan köper nått vettigt på en gång. Ja det tåls helt klart att tänkas på.

 

Eftersom hyllorna blev färdiga igår så blir det blomjakt idag. Jag skulle vilja ha orkidéer men är osäker på om jag klarar av det. Jag läste lite skötselråd och kände mig som ett frågetecken.

 

”Häver sig orkidén totalt ur krukan? Stora orkidéer kan mycket väl få stå i små krukor… Är komposten ”fräsch”? Ser den och känns den sunkig och trött?... Ser orkidén ut att må bra? Sommartid tar man givetvis ut sin orkidé och låter den hänga i ett äppelträd.”

 

Förstår ni vad jag menar?

 

Idag ska vi äta sushi. Jag vill gärna äta sushi men det är ett jävla jobb att laga till den och det faller alltid på min lott. Men det kan det vara värt.

 

 

 

Ps. Solen var framme i typ fem sekunder förut. Jag började nästan tro att den dött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0