Måleri.

Jag har börjat måla om. Har haft planer på det skitlänge, enda sen jag flyttade in, men har varit alldeles för lat. Men idag bestämde jag mig för att det var dags! Jag har ju inget bättre för mig under min ledighet lixom. Så jag tvingade Sven att följa med till Ö&B för att köpa färg, spackel, rollar och annat nödvändigt. Det blev inte alls dyrt och nu vet jag varför. Jo, för att den där jävla färgen består ju bara av vatten!!

  Jag har målat, och målat, och målat! När jag påbörjade tredje strykningen och insåg att tapeten fortfarande lyste igenom fick jag ett litet sammanbrott och var tvungen att tröstäta en skål kall korvstroganoff. Det var inte så gott.   

  När Sven kom hem från träningen var jag så desperat att jag kastade mig på cykeln och trampade ner till Claes Ohlsson för att inhandla en färg som faktiskt innehöll färg och inte bestod av typ mjöl och vatten, eller vad fan nu Ö&B:s färg består av. Dom hade inga. Medans jag irrade rund i deras nybyggda butik där man inte hittar något alls kom jag på att jag borde frågat Majje innan jag cyklade iväg. Men det var skönt med en liten paus faktiskt.

  Så tillbaks hem och måla ännu mer. Uppgivenheten bara spred och spred sig. Tillslut såg till och med Gimli deprimerad ut när han betraktade de flammiga väggarna. Bestämde mig för att åka till Flügger färg imorgon, men dom har naturligtvis söndagsstängd.

  Allting var nattsvart. Men plötsligt öppnade Sven munnen och yttrade de vackraste, trösterikaste och underbaraste orden han någonsin sagt. Han sa: ”Bauhaus har färg. Dom har öppet på söndagar.” Det blev nästan ett sånt där glorifierande aaaaaaah:ande och strålkastarljus på honom, som det blir i That 70’s Show med jämna mellanrum. Hurra hurra! Imorgon får jag riktigt färg!



 



Grannarna ovanför oss verkar köra karekoke och linedance eller nått. Det skrålas, klappas, trampas som fan där upp. Dom verkar ha roligt. Själv ska jag sova. Gonatt gonatt!


Kommentarer
Postat av: Majje

Coop har åxå som sagt, både eget märke å kända märken på färg. :)

Men ska du till Bauhaus kanske du kan hejja på Gabi å Affe, hehe!

2009-10-24 @ 23:52:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0