Mer målande.


Det blev orkidéer igår trots allt. Dom hade billiga på en liten blomsteraffär nere på stan. Jag köpte två stycken och en liten Spansk pepparväxt som jag tyckte var söt. Nån av katterna har redan ätit lite på den. Hoppas den var stark!




Idag har jag tagit tag i hallen. Kändes hemskt onödigt att låta den vara omålad, flottfläckig och sunkig när rummet är så fint nu. Just nu är det färgtorkarpaus i nästan två timmar. Hade tänkt ägna den tiden åt att dricka kaffe (gör just nu) och sen damma av och sortera lite bland alla prylar som ska tillbaks ut i hallen när den är klar. I våras borrade jag upp ett gäng hyllor där ute och det är fantastiskt vad mycket grejer som ryms på dom!

Det känns som om hösten är inne på sista andningen nu. Det har varit riktigt varmt idag! Och strålande sol. Jag kom äntligen ihåg att ta med kameran på morgonpromenaden och fick ett par bilder på ungefär världens rödaste träd.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0