Aldrig lagom.


Så igår åkte jag med Tesse till Ingelsta. Det är ju så vansinnigt nybyggt och elegant där ute. Och tråkigt. Bara bokhandeln var väl trevlig att besöka. Tesse köpte en Läckbergbok, jag köpte ingenting. Sen kollade vi lite på kläder och jag blev less och missnöjd efter att ha besökt Cubus provrum med ett par tunikor.
  Sen blev det ICA Supermarket, där får man ”Lite mer för pengarna”. Kom senare fram till att vad dom egentligen menade var ”Lite för mer pengar”. Jag köpte i alla fall elefantbönor, dinkelkärnor, hallon, nektariner och ett par dessertostar. Och en Yogabok. Kassörskan frågade mig om det var det nya livet som skulle börja och jag känner mig lite tagen på bar gärning. För hon hade ju rätt.
  Åkte hem och lagade mat. Vi åt en ljummen sallad med dinkelkärnor, ruccola, tomat, fetaost, oliver och basilika. Det var gott och kändes väldigt nyttigt. På kvällen kollade jag på Shrek och önskade att jag också bodde i ett land Far far a way.





Just nu är en besvärlig årstid. Kvart över sju i morse var det kyligt ute. Nästan fingervantkallt. 30 minuter senarer var det inte jackaövertröjanvarmt och jag svettades. Man kan aldrig gardera sig, för lite så fryser man, för mycket så svettas man. Och istället för att tänka ”Vad skönt att värmen håller i sig” tänker jag ”Snart blir det mörkt och blött och kallt och kladdigt.” Jag borde köpa ett par gor texskor och en skönare jacka.

Jag har lixom tappat lusten lite.

Dessutom har min fikus fått svamp.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0