Cykeln VS mig 1-0.

Jag meckade som fan med den där skitcykeln igår, för det kändes inte kul att punga ut med en jävla massa stålar på en ny. Idag stack Figaro och jag upp till Ö&B för att köpa ett par verktyg, insektsnyckel fick jag för mig att det heter, men jag är inte säker. Visade sig förstås vara bortkastade pengar. Tillslut gav jag upp och gick till Cykelnissen och köpte en ful modern, men begagnad, skithoj för 750 spänn. Det känns som en börda fallit från mina axlar. Tanken på att gå fram och tillbaks till jobbet en dag till var tung, så tung!

Sven är iväg och tränar. När han kommer tillbaks ska han göra en Marockansk gryta med lamm. Det ska vara dadlar och päron i också. Jag är lite skeptiskt men man ska ju aldrig säga aldrig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0